Superspannende thriller !!

Mieke Piersma 10 maart 2024
Het spannende verhaal sleept je mee in het leven van Hester vanaf de eerste bladzijde. In de eerste instantie leek mij het thema zeilschool niet zo interressant, maar niets is minder waar.
Hester heeft het moeilijk om het leven weer op te pakken, nadat haar dochter Insa onder verdachte omstandigheden is overleden. Haar huwelijk is kapot, maar gelukkig heeft ze veel steun van haar andere twee kinderen. Ze helpen om de zeilschool weer in een stijgende lijn te krijgen met andere personeelsleden, die altijd voor haar klaarstaan. Maar kan ze de mensen om haar heen vertrouwen?

Als er weer een meisje dood gevonden wordt in het riet van het Slotermeer, bekruipt Hester het gevoel dat er meer aan de hand is. Heeft dit ook met haar dochter Insa te maken?
Ze heeft er slapeloze nachten van en het wantrouwen richting het personeel komt om de hoek kijken. Wat is er precies met Insa en Marije gebeurd? Je puzzelt mee, maar Linda Jansma zet je steeds op het verkeerde been en je merkt dat het nog alle kanten kan opgaan. Het verhaal houdt je in zijn greep door de spannende en meeslepende schrijfwijze. Niet weg te leggen….

Vanuit Hester wordt het verhaal verteld en de personages worden goed uitgediept. Geweldig hoe deze schrijfster het verhaal steeds een twist geeft, zodat je bijna iedereen verdenkt.
Het wordt gigantisch spannend en uiteindelijk krijg je de ontknoping…een knallend plot ! Subliem..!! Onderstroom is een geweldige goede thriller, die lang blijft nazinderen.

Meer recensies van Mieke Piersma