Een psychologische spannende reis met flink wat obstakels !!

Mieke Piersma 05 maart 2024
Met heel veel plezier heb ik het debuut “Met onbedachte rade” gelezen van deze schrijfster en daar heb ik van genoten.
Voor mij was de keuze gauw gemaakt toen dit boek “Geen weg terug “ uitkwam. Een geweldige thriller, die ik niet had willen missen…
Vanaf de eerste bladzijde werd ik het verhaal ingezogen en leef je mee met de karakters Cynthia, Walter, Pascal, Iris en Michael.

Het verhaal begint over Walter, hij is leraar op een basisschool en maakt zich ernstige zorgen over Sepp en zijn tweejarige zusje Mila.
Zijn conclusie is dat de kinderen verwaarloosd zijn door de thuissituatie en vervolgens doet hij aangifte bij Veilig Thuis.
Als hij verneemt dat daar niks mee gedaan wordt, neemt hij uit bescherming Mila mee naar huis en krijgt al gauw spijt van zijn impulsieve actie..
Hij raakt in paniek en maakt opnieuw een verkeerde beslissing., die het leven van de vijf betrokkenen op z’n kop zet.

Je voelt de radeloosheid van de ouders, het gemis en de spanning of je kind door de politie gevonden wordt. Ook is er veel spanning tussen Pascal en Cynthia wat betreft hun relatie.
Beetje bij beetje wordt de spanning opgevoerd, zodat je op het puntje van je stoel zit. De personages komen goed uit de verf, zo goed alsof je ze kent.
Het thema ontvoering hakt er behoorlijk, een nachtmerrie voor ieder ouder. Marie-José Verweij heeft opnieuw een geweldige psychologische thriller afgeleverd met een schrikbarend slot.
Dat zindert nog lang na en raakt je midden in het hart. Wàt een boek, wàt een inlevende en boeiende schrijfstijl ! Een hele dikke vette aanrader..!!

Meer recensies van Mieke Piersma