Een prachtig prentenboek om uit voor te lezen

Mieke Schepens 08 november 2019
'Een dier voor Roos' is een prachtig prentenboek om uit voor te lezen!
Roos is niet zo blij met het nieuws van mama dat ze gaan verhuizen, dit in tegenstelling tot haar oudere zusje Lynn die er de voordelen van in kan zien.
Roos denkt vooral aan alles wat ze gaat missen als ze ergens anders wonen, zoals een boom die ze kan zien als ze in bed ligt en de duif die daar woont.
Mama ziet dat Roos erg aan het idee moet wennen en belooft dat de kinderen een huisdier uit mogen zoeken.

In dit boekje komen een heleboel dieren voorbij en het is leuk om te lezen hoe de kleine Roos nog niet precies weet hoe het dier heet; ze heeft zelf een naam bedacht voor zebra: een pyjamapaard!
Grote zus Lynn helpt haar waar ze kan en vertelt Roos dat een zebra ook nog iets anders is: een oversteekplaats op straat.

Naarmate het boek vordert zijn de kinderen zo druk met het kiezen van een huisdier dat ze helemaal vergeten dat ze bij een verhuizing een bekende plek gaan verlaten. Ze kijken uit naar de toekomst en naar hun nieuwe huisdier.
Jammer dat het verhaal niet langer is. Ik heb ook genoten van de vrolijke tekeningen van Paul Wolfs.

Ik heb 'Een dier voor Roos' graag gelezen en kijk uit naar een volgend kinderboek van Marleen Schmitz.

Meer recensies van Mieke Schepens