Hier werd ik vrolijk van!

Mieke Schepens 30 juli 2019
Michael De Cock heeft door zijn vertaling van dit prentenboek van Davide Cali gezorgd voor een ritmische gebeurtenis waardoor het heel fijn is om uit voor te lezen. Het verhaal danst!
Het verhaal doet een beetje denken aan 'Zwaan kleef aan', beter bekend als 'De Gouden Gans' waarbij iedereen die een gouden vogel aanraakt er aan vast blijft kleven en daardoor uiteindelijk een prinses die nooit kon lachen in lachen laat uitbarsten. Eind goed... al goed.
Natuurlijk is dit een heel ander verhaal.

Door de prachtige illustraties van de Poolse Maria Dek wordt de tekst gecompleteerd tot een indrukwekkend geheel.
In 'Goeiemorgen, beste buur' worden kinderen nieuwsgierig gemaakt, terwijl ze kunnen genieten van de tekeningen en het verhaal en ook leren hoe bepaalde dieren eruitzien.
Onbewust worden ze aangespoord om te tellen en niet op de laatste plaats leren ze dat elkaar helpen uit kan groeien tot iets waar iedereen iets aan heeft.
Een pluim voor de auteur: er worden niet meer woorden gebruikt dan nodig is voor de lezers op de aanbevolen leeftijd, waardoor het heerlijk rustig blijft.

Ik heb werkelijk genoten van 'Goeiemorgen, beste buur' en werd er vrolijk van!

Meer recensies van Mieke Schepens