“Elke bullet journal is een reis naar binnen.”

Mieke Scheveningen 22 december 2019
Over dit boek heb ik drie maanden gedaan in het gezelschap van een notitieboek en een pen. Het was mijn kennismaking met het bullet journalen en van wie kon ik het beter leren -vind ik nog steeds- dan van de master himself?! Mijn ‘reis naar binnen begon’ in september toen ik met interesse reageerde op een winactie van het boek van Kelly Deriemaecker: De bullet journal - een handleiding (Een goede recensie over de essentie van bulletjournal vind je hier: https://www.hebban.nl/boek/bullet-journal-kelly-deriemaeker-2).

Ik dacht dat bulletjournaling de zoveelste crea-bea hype was. Soort creatief zijn met je agenda. Voor mij geldt het credo: oordeel pas als je weet wat iets is. Ik pakte dit project bij de wortels aan. Ik stootte door naar deze Ryder die dit systeem uitgedacht heeft en ondervond dat deze methode beter bij me past dan bijvoorbeeld de populaire Marie Kondo methode (alhoewel mijn kleren nu beter opgevouwen in mijn kast liggen). Het resultaat van deze drie maanden is in een index georganiseerde ratjetoe aan collecties en logs. Niets om trots op te zijn, maar zo leuk om te doen! Ik ga zeker verder met een nieuw blanco bullet journal in januari 2020 en ik ben aan het boek van Kelly toe.

Meer recensies van Mieke Scheveningen