Werkelijk ALLES voor Mina Appleton

“Een goede secretaresse doet alles om zich nodig en druk te voelen”, vindt Christine Butcher. Zelfs als ze daarvoor moet liegen voor haar bazin, Mina Appleton. Haar grenzeloze en kritiekloze loyaliteit en haar jarenlange werkzaamheden voor een bazin met een ‘klein kil hartje’ zorgt er voor dat Christine het onderscheid tussen feit en fictie steeds meer gaat loslaten tot haar gruwel. Kan zij het tij nog ten goede keren?

Het verhaal kroop steeds meer onder mijn huid dankzij Renee Knight’s vertelkunst en de vertelstem van actrice Carly Wijs. Ik ken haar van Divorce op tv en daar genoot ik al van haar acteerprestaties. Zij leest dit boek niet voor, ze acteert het met haar stem en het lijkt alsof je met je ogen dicht naar een film kijkt. Of ik het verhaal ook vier sterren had gegeven wanneer ik deze psychologische thriller zelf gelezen had? Ik weet het niet, maar ik heb zeker een leuke tijd doorgebracht met dit boek ondanks dat ik niet veel op heb met thrillers. Renee Knight is een schrijfster om in de gaten te houden!

Meer recensies van Mieke Scheveningen