“Een boerderij in Gloucestershire, waar een zeldzaam koeienras melk van zeer hoge kwaliteit produceert, zal worden nagelaten aan de beste kandidaat uit verre verwanten van de eigenaresse.”
Deze teaser is te lezen op de site van de bibliotheek. Hoe origineel! Ik ben voor dit boek gevallen. De chefkok Francesca is van de ene partij en als lezer volgen we haar hoe ze het boeren als uitdaging oppakt. Het uitsluitsel van de finish heeft de weduwe Amy verborgen in haar testament. De eigenaresse ligt op sterven na dood in het verzorgingshuis en leidt de wedstrijd met strakke hand. Een andere mededinger, een verre achterneef van wijlen echtgenoot’s kant, de Australische Roy, laat aanvankelijk niets van zich horen, totdat een jaloerse wannabe vriendin van de in de wedstrijd bedoeld te haten buurman Anthony zich er mee bemoeit en Roy als extra hindernis voor Fran in de race betrekt. Hij speelt voornamelijk vals, maar kan hij daardoor winnen? Je leert samen met Fran en haar vriendin van het pure boerenleven te houden. Wat zou ik graag Fran’s mascarpone willen proeven!

Reacties op: Erfenis race

Het buitenhuis - Katie Fforde