Simsalabim: een kok, prins, koning, koningin en een kroonprinsje

Mieke Scheveningen 19 augustus 2023
“Een tegenslag brengt ook weer nieuwe kansen.”
Quote van Prins Raif Sultan bin Al-Rashid

Driemaal een droomvlucht in de liefde, in één uitgave. Het 4500e deel van deze Bouquetreeks ‘Overspoeld door hartstocht’ wilde ik niet missen. Ik hoorde tot de eerste generatie lezers als tiener in de zeventiger jaren. Tijd om langs de decennia lange Memory Lane te wandelen om te kijken of het nog bevalt.

Wat al snel bleek tijdens het lezen van de eerste romance ‘Oosterse verlokking’ was dat ik over de Bouquetreeks romantiek heen was gegroeid. Ik kan me in de jaren van mijn tienertijd het romantisch gezwijmel in de verhalen herinneren, daarna werd de prille liefde gedwarsboomd en las je over akelige misverstanden, tot slot kwam het dan toch goed, in vertrouwen dat het koppel vast nog lang en gelukkig zou leven.

Dit eerste verhaal van de feestelijke jubileumuitgave was een stevig tikkeltje anders van formule. Het combineerde een vluchtig, vrij ongecompliceerde romcom met een groot gedeelte gereserveerd voor de erotiek. Het stel viel als een blok voor elkaar en het was meteen de ware. En dat in niet meer dan zo’n 150 pagina’s.

Ik opende verhaal nummer twee van de drie en blokkeerde. Ik was meer dan verzadigd van de Oosterse liefdesverlokking en verlangde naar ‘Reserve’ van Prins Harry. Een waar gebeurd koninklijk drama. Vermoedelijk zonder erotiek.

Meer recensies van Mieke Scheveningen