Cadeautje voor lezers

Mieke Scheveningen 14 september 2019
Ongelooflijk wat gedegen onderbouwd, ingeleefd en kwalitatief geschreven -gezien slechts enkelen écht goed kunnen schrijven. Allison Pataki is zo'n schrijfster. Zij neemt ons lezers uiterst serieus. Echt een pareltje om te lezen. Geschiedenisles over een van de laatste keizerrijken in Europa via de 'ogen' van Sisi. De ondertiteling is 'De opstandige keizerin'. Alles lijkt er op dat Sisi gewoon een heel liefdevol mens is geweest die ook nog eens de last van keizerin moest dragen. Door de Sisi film kende ik haar beginleven wel een beetje, maar dit stuk van haar leven kende ik nog niet. Ze werd vermoord. In plaats van deze moord als een sensatie te verhalen plaatste de schrijfster haar dood heel waardig in het geheel van haar leven. Echt een heel fijn boek om van het begin tot het eind vol van te genieten.

Meer recensies van Mieke Scheveningen