Ook voor een niet Christen een mooi en hoopgevend boek.

MindSpaLotusbloem 26 september 2023
Titel: "De Schuilplaats"
Auteur: Corrie ten Boom

Dit boek kreeg ik van een klant die me graag kennis wil laten maken met zijn geloof. Ik heb mijn hele jeugd vlak bij het Corrie ten Boom huis gewoond wat een flinke meerwaarde gaf.
Wil je meer over deze bijzondere familie weten? Het Corrie ten Boomhuis is een gratis museum (vooraf reserveren) en ze hebben een fantastische virtuele tour gemaakt. https://virtualtour.corrietenboom.com/nl/

"De Schuilplaats" is een aangrijpend en inspirerend boek dat het waargebeurde verhaal vertelt van de familie Ten Boom tijdens de Tweede Wereldoorlog. Corrie ten Boom, een Nederlandse horlogemaakster, deelt haar ongelooflijke ervaringen van moed, opoffering en geloof te midden van een van de donkerste periodes in de menselijke geschiedenis.

Het verhaal begint in het hart van Haarlem, waar de Ten Booms een horloge- en klokkenmakerszaak beheren. Gedreven door hun geloof en overtuiging om anderen te helpen, bieden ze een schuilplaats aan Joodse medeburgers die op de vlucht zijn voor de nazi's. Het gevaar van deze nobele daad wordt mettertijd duidelijk, maar de familie Ten Boom blijft vastbesloten om anderen te beschermen, ongeacht de risico's.

Corrie ten Boom beschrijft de ontberingen en angsten van het leven in het concentratiekamp, nadat ze samen met haar zus Betsie wordt gearresteerd en naar Ravensbrück wordt gestuurd. Haar vertellingen getuigen van immense veerkracht en hoop te midden van gruwelijke omstandigheden. De geloofsverdieping en de kracht die ze put uit haar christelijke overtuigingen vormen een inspiratie voor velen.

Het boek raakt aan universele thema's van medemenselijkheid, vergeving en geloof, en illustreert hoe liefde en goedheid in staat zijn om zelfs in de diepste duisternis te schijnen. Corrie ten Boom slaagt erin haar persoonlijke reis op een aangrijpende manier te delen, waarbij ze de lezer aanmoedigt om na te denken over de kracht van vergeving en de impact van eenvoudige daden van vriendelijkheid, zelfs in de meest verschrikkelijke tijden.

"De Schuilplaats" is niet alleen een historisch verslag van de Holocaust, maar ook een levensveranderend verhaal dat ons herinnert aan de kracht van hoop, geloof en onvoorwaardelijke liefde. Een absolute aanrader voor iedereen die op zoek is naar inspiratie en inzicht in de menselijke geest in het licht van duistere tijden.

Meer recensies van MindSpaLotusbloem