Heerlijk kleurrijk verhaal

Missmir 26 april 2024

Freya staat op het punt te trouwen met Cameron, wat de mooiste dag van hun leven moet worden. Lottie is te gast op hun huwelijk, als ze Max weer ziet na 15 jaar. Haar jeugdliefde waar ze na een dramatische gebeurtenis afscheid van moest nemen. En dan heb je Ruby, de domineesvrouw, die achter de waarheid komt van haar man. Voor alle drie de vrouwen een dag om nooit te vergeten.

Hoewel Jill Mansell een hele bekende naam is in het feelgood-genre, heb ik nog nooit een boek van haar gelezen. En na dit boek begrijp ik eigenlijk niet, waarom niet. Want schrijven kan Jill zeker wel. Er gebeurt heel veel, misschien wel te veel, maar daardoor verveel je je als lezer geen moment. Het kan je wel even tijd kosten om alle personages uit elkaar te houden, maar al snel weet je wie bij wie hoort. Ook zijn ook niet alle gebeurtenissen even realistisch en al helemaal als je kijkt naar de tijdsduur waarin het allemaal plaatsvindt. Maar dat vergeef en vergeet allemaal heel snel als je aan het smullen bent van alle gebeurtenissen.

Jill maakt gebruik van drie verschillende perspectieven: Freya, Lottie en Ruby. Alle drie prachtige sterke vrouwen, die voor keuzes staan in hun leven. Keuzes die wij als lezers ook moeten maken, waardoor je je kunt identificeren met de personages. Ook de omgeving is heel duidelijk omschreven, leuke en grappige situaties. Daarnaast heeft ze een prettige, toegankelijke en vlotte schrijfstijl, waardoor je vastgeplakt zit aan het boek en je alles om je heen vergeet

Voor alle Jill-fans of lezers die nog geen boek hebben gelezen van Jill, het is echt een boek om nooit te vergeten. (Ook zeker door de prachtige kleurrijke limited edition.)

Meer recensies van Missmir