Lezersrecensie

Heerlijk verhaal

Missmir 11 juni 2024
In het dorp Severnum heerst angst, op klaarlichte dag verdwijnen steeds meer inwoners. Waarop de stadshouder besluit het dorp hermetisch af te sluiten. Dit tot grote wanhoop van Siliah en haar broer. Hun ouders zijn ook ontvoerd en nu het dorp is afgesloten loopt hun kleermakerszaak ook niet meer. Het lukt Siliah om als kleermaakster mee te gaan op de reddingsmissie. Maar wie zijn de vijanden eigenlijk?

Dit boek is mijn eerste kennismaking met de auteur, Mirjam Boers. Eigenlijk wist ik ook niet wat ik kon verwachten, maar ik heb er geen moment spijt van gehad toen ik dit boek aan het lezen was. Wel toen het uit was.

De Sage van Siliah: gelijkgeborene speelt zich af in een fictieve wereld; Negen Verenigde Rijken. Andere boeken van haar hand spelen zich daar ook af. Dat zorgt ervoor dat er veel karakters en veel gebieden in voorkomen, die ik niet allemaal kon onthouden. En ook hun belangen niet. Overigens wel logisch aangezien dit deel ervoor moet zorgen dat de wereld gecreëerd wordt. Maar dit zorgde er bij mij voor dat ik niet altijd meer wist wie nou wie was. Gelukkig heeft Mirjam, door haar filmische beschrijvingen, ervoor gezorgd dat de belangrijkste personages en plekken niet vergeten werden. Waardoor de leesbeleving heel plezierig bleef.

Ook het verhaal zelf vond ik een mooie beleving, de continue veranderingen in het verhaal en de dreiging zorgden ervoor dat mijn aandacht bij het boek bleef. Daarbij heeft Mirjam om de beleving nog verder te vergroten een playlist gemaakt die je kan luisteren terwijl je aan het lezen bent. Ik heb daar zelf geen gebruik van gemaakt omdat ik graag lees zonder muziek. En muzikale ondersteuning had ik niet nodig omdat Mirjam er goed in geslaagd is om een levendig beeld te schetsen.

Heerlijk verhaal en ik hoop dat het vervolg snel uitkomt!

Meer recensies van Missmir

Gesponsord