Verslaafd, verliefd, geobsedeerd!

Nienke 25 februari 2024
Misery Lark is een buitenbeentje. En de dochter van de machtigste vampier van Noord-Amerika. Twee dingen die elkaar – op z'n zachtst gezegd – nogal bijten...

Misery's rustige leventje tussen de mensen is voorbij wanneer haar vader haar als troef inzet voor een historische wapenstilstand met hun grootste vijanden – de weerwolven. Haar rol in dit pact? Ze moet trouwen met Lowe Moreland, de alfaweerwolf.

Lowe voldoet precies aan het beeld dat Misery van weerwolven heeft: wreed, onverschrokken en autoritair. Maar Misery heeft zo haar eigen redenen om zich over te geven aan dit gearrangeerde huwelijk. Ze zet alles op alles om terug te krijgen wat ooit van haar was – zelfs als dat betekent dat ze haar leven zal moeten delen met een weerwolf.

Ali Hazelwood is één van mijn favoriete auteurs en ik stond echt te springen toen ze een nieuw boek aankondigde, en dan ook nog een fantasy/paranormale roman! Een top combinatie als je het mij vraagt. Met dit boek heeft ze wederom bewezen dat ze één van mijn favoriete auteurs is. Ik heb zo genoten van dit verhaal. Van tijd tot tijd zat ik echt te giechelen om Misery en het woord knoop heeft voor mij nooit meer dezelfde connotatie.

Het verhaal leest vlot en is goed te begrijpen. Hazelwood geeft niet alles direct weg, dus je moet soms even wachten voor dingen duidelijker worden, maar dat is oké. Dat houdt de spanning er goed in en draagt goed bij aan de mysterieuze setting van de zoektocht naar Serena, de beste vriendin van Misery.

De personages zijn stuk voor stuk uniek en erg leuk om kennis mee te maken. Er wordt goed gebruik gemaakt van sarcasme en humor, en ik vond dat dit zo leuk vertaald was. Mijn complimenten aan De vertaalzusjes!

Misery heeft echt mijn hart veroverd met haar geniale uitspraken, en Lowe die helemaal wild werd voor Misery zette mij echt in vuur en vlam. Deze man... Ongekend. Petitie om mij als Onderpand te gebruiken voor de weerwolven. Zijn liefde voor haar? Poëtisch! Dit was alles voor mij en ik heb nog steeds hartjesogen en doe nog steeds vreugdesprongetjes. HUN! <3

Dit is oprecht één van mijn nieuwe favoriete boeken en ik heb echt zo'n fijne tijd gehad. Ik mis het verhaal, de personages en de sfeer nu al. Het is de perfecte afwisseling tussen paranormale fantasy en romance. Ali Hazelwood levert hiermee weer een meesterwerk af en ik kan alleen maar zeggen dat ik meer wil. Ik ben verslaafd, verliefd, geobsedeerd.

Bedankt uitgeverij Best of YA Books voor dit recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke mening.

Meer recensies van Nienke