Afscheid nemen

Nienke 20 februari 2024
Ruby is geschorst van school. Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Als er één iemand is die alles op orde heeft, dan is het Ruby wel. Het lijkt erop dat James hier verantwoordelijk voor is en Ruby kan dit moeilijk verkroppen. Aan de andere kant dreigt James te bezwijken onder de druk van zijn veeleisende familie. Bepaalde acties van zijn vader, Mortimer Beaufort, zijn niet helemaal zuiver... Lukt het hen deze acties te ontrafelen en hebben ze nog kans op een gelukkig leven samen?

Wat was het heerlijk om weer terug te keren naar Maxton Hall College. Ik vind het altijd zo fijn dat deze boeken zo vlot lezen en dat ik er in sneltreinvaarttempo doorheen kan.

Dit is het laatste deel in de trilogie en dat voel je. Het hele boek is een beetje geschreven alsof er afscheid wordt genomen. De losse eindjes worden snel aan elkaar geknoopt en, voor mijn gevoel, gebeurde er niet superveel. Wat er nog opgelost moest worden, werd vrij snel opgelost. Ik denk dat ik daarom ook blijf steken op 3 sterren. Ik werd niet meer omver geblazen en vond dat het soms net iets te makkelijk ging. Wel vond ik het dan erg leuk om weer uit andere perspectieven te lezen.

Helaas speelt veel van het verhaal buiten de schooldeuren af. De privéomstandigheden van de verschillende personages hebben de boventoon. Doordat je hoopt dat alles goed afloopt, blijf je lezen. Toch miste ik de schoolsetting wel en had ik gehoopt op iets meer spanning.

Desondanks vind ik het jammer dat deze trilogie nu voorbij is. Ik ga de setting, de school en de personages missen. Het was echt een verslavende trilogie.
Stiekem hoop ik dat er een spin-off serie komt met de kinderen van Lydia en Graham in de hoofdrol.

Bedankt voor dit recensie-exemplaar in ruil voor een eerlijke mening, uitgeverij Boekerij.

Meer recensies van Nienke