De Oostenrijkse verleiding

Nikkileest 17 maart 2024
Clover Phillips is regisseuse en wil een documentaire maken over Kit Foley. Kit is sinds kort actief als snowboarder, voorheen was hij professioneel surfer. Zoals in de vorige documentaire van Clover te zien was, was Kit betrokken bij een dodelijk ongeluk en Clover is van plan om de waarheid rondom het ongeluk te achterhalen en te belichten in haar docu. Ze heeft haar mening over Kit al klaar staan, maar ja we weten allemaal dat enemies nou eenmaal kunnen veranderen in lovers.

Dit was mijn eerste boek van deze auteur en ik vond het een leuke eerste ervaring. De auteur schrijft erg beeldend en het voelt alsof je met de personages op de piste staat. De auteur heeft zich enorm verdiept in de sportwerelden die aan bod komen in dit verhaal en ondanks dat ik niets met snowboarden heb, vond ik het prima om over te lezen. Ik moest wel even inkomen in het verhaal, er worden nogal wat bekende namen gedropt en naar mijn idee was dat totaal niet nodig. Gelukkig stopt de auteur daar snel mee en gaat het vervolgens om de mensen waar het om draait in dit verhaal. Soms verloopt het verhaal wat traag, maar hoe verder je komt hoe meer het tempo erin zit.

Clover maakt van alles mee en soms snapte ik haar keuzes niet echt, maar ik vond het gelukkig niet storend. Kit komt een beetje mysterieus en gesloten over, maar als lezer heb je wel snel door hoe de vork in de steel zit. Ik hou van verhalen waarin enemies, lovers worden en de verhaallijn is goed uitgewerkt in het verhaal. Wat mij betreft had het lovers gedeelte wel iets langer mogen duren.

Zoals gezegd een leuke eerste ervaring met deze auteur, het zal zeker niet de laatste ervaring zijn!

Meer recensies van Nikkileest