Eindelijk gerechtigheid.

Peter Marks 06 januari 2020
Met meer dan normale belangstelling heb ik HET WARE VERHAAL OVER INA POST, geschreven door DICK GOSEWEHR & HARRIE TIMMERMAN, gelezen. Het boek intrigeert en is leerzaam.
Het betreft een waardevolle aanvulling op De negende vrouw, geschreven door Gerard Olinga. Het ware verhaal over Ina Post, betreft een uitgebreid verslag over wat er allemaal misging tijdens de zaak waarvan zij werd verdacht. Namelijk, dat zij als bejaardenverzorgster haar cliƫnt zou hebben vermoord, terwijl later is gebleken dat dit niet het geval was. Ten onrechte werd zij tot een gevangenisstraf veroordeeld. Politie en justitie hebben cruciale fouten gemaakt, dat leidde tot de straf die Ina Post moest ondergaan. Nadat haar gevangenisstraf erop zat, heeft het nog lang geduurd voordat zij gerehabiliteerd werd.

Meer recensies van Peter Marks