Respect

Peter Marks 20 november 2019
Met MIJN WARE VERHAAL, vertelt KARIN BLOEMEN, hoe haar jeugd is verlopen. Keer op keer moest zij dulden dat haar stiefvader Ben Kuijt haar misbruikte. Het is voor een buitenstaander nauwelijks te bevatten, dat dergelijke praktijken plaatsvinden. Door het verhaal van Karin te lezen, word je deelgenoot en besef je wat zij moet hebben doorstaan. Volgens Karin zijn er mensen die moe van haar verhaal worden, en zeggen: ”Daar heb je haar weer met haar incest.” Dan komt Karin met haar antwoord: “ Al help ik maar één iemand in het publiek, één meisje of jongen die nu midden in de shit zit, dan heeft het voor mij al zin gehad.” Dat zijn lovende woorden en dwingt respect af.
Het verhaal, zonder sentiment geschreven, lees je in een adem uit.

Meer recensies van Peter Marks