Rowling op haar best!

Peter Provoost 11 maart 2024
Toen ik in het eerste deel begin van Galbraith, "Koekoeksjong", had ik al, voordat het bekend was, in de gaten dat dit Rowling was. Het is namelijk precies dezelfde stijl die ze gebruikte in de Potter -reeks. Wat kan zij zich geweldig schrijven! Het vorige boek "Inktzwart hart" zal niet ieders ding zijn geweest, maar ondanks dat het pittig was om te lezen vond ik dat ook geweldig, maar wel de minste uit de reeks. Nu komt ze terug met dit boek: 1119 paginas lang en het verveeld geen enkel moment. Rowling houdt goed de vaart erin en je wilt maar één ding: doorlezen. En daarna baal je als je het uit hebt. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan verfilmen voor de serie. De eerste vier delen zijn erg goed verfilmd, de andere delen laten nog op zich wachten. Voor degene die de serie niet kennen: C.B. Strike. Vast wel ergens te streamen, maar ik ben een verzamelaar, dus heb ze op DVD gekocht.

Meer recensies van Peter Provoost