Inspirerend boekje! (Jezelf) liefhebben kun je leren, of stel je hart gewoon open!

(Jezelf) liefhebben kun je leren, of stel je hart gewoon open!
Dit boek(je) is een verzameling van teksten en van korte versjes en wijsheden.
Het eerste versje in het boek luidt:
Houden van dat kun je leren
misschien zie je daar wat in
je moet het zelf maar eens proberen
lees Aap Noot Lief dan zin voor zin
liefs Chariva
Dit versje zegt al heel veel over wat we mogen verwachten, namelijk jezelf en anderen liefhebben.
Aan de hand van verschillende stellingen probeert de auteur onze aandacht te trekken en probeert ze ons duidelijk te maken dat wij als mens zo een idee-fixe hebben, zo zijn vastgeroest in ons dagelijks bestaan, in onze routine dat we geen oog meer hebben voor de schoonheid om ons heen en voor de liefde op zich.
Het boek Aap Noot Lief is ingedeeld in twee delen, nl. deel één: ‘voor mij’, m.a.w. voor jezelf en deel twee ‘voor jou’, m.a.w. voor een ander.
De auteur probeert onze ogen te openen en ons warm te maken open te staan voor onze gevoelens en ideeën.
We moeten meer rekening met onszelf houden en diep in ons eigen binnenste kijken en naar ons zelf luisteren, want:
‘Er woont wijsheid in je hart’
Het boek(je) is echter niet belerend, maar probeert een bron van inspiratie te zijn.
De teksten, versjes en wijsheden zijn opgesmukt met mooie tekeningen en illustraties.
Het boekje moet en mag niet in één ruk worden gelezen. Immers zo gaat het aan zijn doel voorbij. Het is de bedoeling dat je als lezer de teksten laat binnendringen en je bezint over wat je leest.
Het is een boek dat je geregeld zult vastpakken, doorbladeren en lezen. Het boekje verveelt niet.
Aap Noot Lief is een boekje met heel veel liefde geschreven en het straalt warmte en genegenheid uit.
Twee van mijn favoriete versjes zijn:
‘Fouten maak je
er is niemand zoals jij
Net als een oude munt
een diamant
of een specerij
En dat is nu precies de reden
waarom ik zoveel van je hou
omdat er op de hele wereld
niemand lijkt op jou’– Chariva
Het is mooi vormgegeven boek(je) met een aantrekkelijke cover en supermooie passende illustraties bij de teksten.
Het is een boekje waar je als lezer geregeld naar zult pakken en je zult merken dat je telkens opnieuw iets inspirerend leest en/of iets nieuws ontdekt.
Dit boekje geef ik graag 4 sterren om zijn duidelijkheid, zijn vormgeving en zijn inspirerende inhoud.

Meer recensies van Pierre MG Peeters