Het Belgische antwoord op Rise of the Planet of the Apes

Princess Marcella 11 oktober 2014
Creatronix Bio-engineering maakt de eerste Bonobo Sapiens, een kruising tussen een Bonobo en Homo Sapiens, puur omdat het kan. Ze denken dat ze daar de mensheid mee kunnen helpen. Als er een paar ontsnappen met de hulp van milieuactivisten begint de ellende pas echt. Zal de mensheid dit overleven?

Dit boek deed mij heel erg denken aan de film Rise of the Planet of the Apes. Maar dit boek is ruim geschreven voordat deze film in de maak was. Dit boek geeft een veel realistische beeld dan in de film. Het volgt de gebeurtenissen van het ontstaan van de Bonobo Sapiens, wat het effect is op de samenleving en de gevolgen van als ze ontsnappen. Dit allemaal door dagboekfragmenten en krantenartikelen. Hierdoor krijg je juist een persoonlijke visie en zie je ook wat er gebeurt over de hele wereld. Frank Roger maakt er een goed verhaal van hoe het mis kan gaan als we prutsen met de natuur, Door de verhaalopbouw van dagboekfragmenten leef je met de mensen mee en zet het je tot nadenken.
Dit boek is een aanrader als je houd van een spannend SF verhaal, het einde van de samenleving, en een verhaal waar je over kan nadenken.

Meer recensies van Princess Marcella