Mooi en spannend eerste deel van Drakenijs

Princess Marcella 05 oktober 2018
Nadat ze in de Drakenzieler trilogie Drakenzieler is geworden gaat ze naar de ijsDrakenburch om meer bij te leren. Ze wordt onder de hoede genomen door de broers Darion en Calvyn. Ondertussen onderzoekt meester Lugus lugubere moorden en lijkt er een oud kwaad op te staan en heeft Isa, zuster in het Zielenhof, waar de zielen van mensen zijn opgeslagen, last van het smeltend ijs, Zullen meester Lugus en Isa de ijsDrakenburcht kunnen redden en zullen de plannen van het Wisselkind alles in het roet gooien.

Cocky heeft een mooi en sfeervol vervolg geschreven op haar Drakenzieler trilogie. Naast een paar vertrouwde figuren introduceert ze afgeronde karakters, mens en draak, in haar verhaal. De strubbelingen die het Wisselkind door maakt zijn indringend beschreven en ze houd de identiteit tot het laatste geheim. En Zot, een draak met dwerggroei, is een echte vondst van haar. Je wordt instant verliefd op hem. Daarnaast is het verhaal meeslepend en spannend geschreven. Dit keer eindigt het verhaal niet met een gevecht, maar juist met hoe ze proberen de ijsDrakenburcht te redden. Wat eens een verademing was. Dat zou ze meer moeten doen.

Dit boek is een echte pageturner en ik kan hem iedereen aanraden, van jong tot oud. Het is spannend, ontroerend, meeslepend en er zit humor in.

Meer recensies van Princess Marcella