Weer een heerlijk boek van deze geweldige auteur!

Priscilla 27 augustus 2019
Laura bereidt zich voor op een leeg huis. Haar jongste dochter Willow vertrekt om te gaan studeren.
Na al die jaren thuis en de zorg voor haar twee dochters, met name Willow, is het tijd voor haar zelf en een andere invulling van haar leven.
Laura hoopt dat ze nu meer tijd voor zichzelf heeft en haar man Dom.

Helaas heeft Dom een groot geheim voor Laura en wanneer dit geheim op een bizarre wijze aan het licht komt staat hun huwelijk op losse schroeven. Laura voelt zich in de steek gelaten en alleen, en verzet haar zinnen door met de oude receptenbox van haar grootmoeder aan de slag te gaan in de keuken.

Aangemoedigd door haar eigen blijdschap rondom het eindresultaat, besluit ze belangrijke stappen te zetten in haar leven en heeft daardoor weer een doel voor ogen.
Maar wat te doen met haar huwelijk?

Het eerste boek dat ik las van Veronica Henry was ‘Echte liefde vind je in de boekhandel’. Dit boek en dit verhaal hebben mij tot diep in mijn hart geraakt.
De wijze waarop Veronica Henry de emoties en de gevoelens van haar personages beschrijft, is zo bijzonder en mooi en maakt absoluut dat het verhaal gaat leven en dat je meeleeft met haar personages.
Dit geldt absoluut ook weer voor dit prachtige verhaal!

Dit verhaal begint met een blik in het verleden, 1942, ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Je maakt hier kennis met Jilly.
Het verhaal verschuift vervolgens naar het heden en het gezin van Laura.

Het verhaal wisselt zo nu en dan af tussen heden en verleden wat ik persoonlijk een zeer prettige en bijzondere toevoeging vond.
Juist door deze switch leer je de achtergronden van de personages in het verhaal kennen wat daarnaast ook voor meer diepgang zorgt.

Als aan het eind heden en verleden bij elkaar komen, zie je hoe waardevol deze achtergrond informatie echt is geweest en daarnaast hoe het de onderlinge relaties heeft gevormd en benadrukt. Ontzettend mooi!

Het verhaal bevat verschillende thema’s waaronder: Familie, Liefde, Rouw, Verdriet, Vriendschap, zelfontwikkeling en vergeving.

Veronica Henry weet deze thema’s op een zeer liefdevolle manier in haar verhaal te verwerken. Je leeft met het verhaal mee en uiteindelijk sla je het boek met een diepe zucht aan het einde dicht.

Het boek heeft een mooie opbouw in verhaallijn, alles komt uiteindelijk samen. Ook weet Veronica Henry aan het einde toch ook nog met een verrassing te komen die net dat beetje extra en feelgood aan het verhaal toevoegt! Heerlijk!

Haar schrijfstijl blijft vlot en leest lekker weg ondanks de soms zware onderwerpen!

Ondanks dat familie recepten een grote rol spelen in dit verhaal, kan ik het niet laten hier aan toe te voegen dat OOK het huis waarin dit verhaal zich afspeelt een grote rol speelt. Dit huis heeft van alles gezien en meegemaakt en de geschiedenis is absoluut bijzonder. Zeer zeker gezien de gebeurtenissen in de oorlog.

Wat mij betreft heeft dit verhaal alles wat je nodig hebt in een goede roman! Ik ben fan!

Personages

Wat mij betreft zijn er twee duidelijke hoofdpersonages; Laura en Jilly.

Van Jilly lezen we heel erg veel in het verleden en dit vond ik persoonlijk erg mooi en een toevoeging aan de Jilly in het heden! Ik ben absoluut van haar sterke persoonlijkheid gaan houden naarmate ik meer over haar te weten kwam. Wat een geweldig mooi personage!

Laura vond ik als hoofdpersonage echt verfrissend. Je leeft onwijs met haar mee met datgene wat haar overkomt, maar daarnaast zie je ook de ontwikkeling die zij doormaakt. Ik kon mij persoonlijk het meest identificeren met haar personage! Haar gevoel en emoties kwamen heel duidelijk over en maakte dat ik absoluut achter haar stond wat betreft de keuzes die zij maakte.
Veronica heeft duidelijk veel tijd gestoken in de uitwerking van dit personage!

Dit boek bevat gelukkig ook de nodige leuke mannen. Zelfs Dom. De stommerd. Ok, geen spoilers. echt niet! Ik was in ieder geval tenenkrommend aan het lezen en heb boos naar het boek gekeken!

Veronica heeft al met al weer heerlijk veel aandacht besteed aan de ontwikkeling en uitwerking van haar personages en dat ze absoluut in het verhaal passen met hun eigen rol moge duidelijk zijn!

Conclusie

Aan de sterren die ik dit boek heb gegeven is het eigenlijk al wel te zien, het is absoluut een van mijn favorieten van deze maand!

Veronica Henry heeft wederom weer een verhaal geschreven dat je raakt. Soms grijpt het je bij de keel, maar het laat je altijd met een gelukkige zucht het boek dicht slaan!
Heerlijk hoe zij (soms) zware onderwerpen weet te verwerken tot een prachtig verhaal waar je niet alleen kracht uit kunt halen maar ook nog eens iets van leert!

Wat mij betreft is dit boek echt een aanrader!

En heel fijn dat dit boek vertaald is naar het Nederlands, je hoeft hier dus niet op te wachten!

Meer recensies van Priscilla