Laatste weduwe - fijne nieuwe toevoeging aan 'Will Trent reeks'

Puk 12 november 2019
We hebben lang moeten wachten op nieuw werk van Karin Slaughter met Will Trent in de hoofdrol en deze laatste 'laatste weduwe' stelde me zeker niet teleur! Ik weet niet wat het precies is, maar de boeken van Karin Slaughter eindigen bij mij toch altijd hoog op het lijstje. Natuurlijk omdat je uitkijkt naar een volgend deel en binding voelt met de hoofdpersonages (Will, Sara, Faith, zelfs Amanda) maar zeker ook omdat het gewoon zo goed geschreven is. Het plot zit goed in elkaar, de vaart zit er flink in - mede door de wisselende perspectieven (pluspunt voor mij) -, de interessante feitjes waar en passant mee gestrooid wordt passen goed in het geheel en ook de achtergrondsetting is altijd interessant bij Karin Slaughter.
In 'laatste weduwe' is Sara gegijzeld en Will probeert alles op alles te stellen om haar terug te krijgen en 'zijn fout' goed te maken. Sara wordt vastgehouden op een geheime plek door een terroristische groepering van eigen bodem met een zeer creepy ideologie, welke - helaas maar waar - op vele verschillende plekken in de wereld nu ook terug te vinden is. Zoals we van de auteur gewend zijn draait het niet alleen om de 'jacht' en oplossing maar komen ook in dit deel de karakterontwikkeling en beweegredenen van de hoofdpersonages goed uit de verf.
Voor mij is het ondertussen een vaststaand gegeven: met een boek van Karin Slaughter zit ik altijd goed.
Ik las dat het volgende deel met Will Trent op de rol staat voor 2020; ik kan niet wachten! En in de tussentijd probeer ik me te vermaken met twee eerder verschenen losstaande boeken welke ik klaarblijkelijk gemist heb (oops).

Meer recensies van Puk