geweldig boek tot het eind!

Ramonaleest 19 oktober 2019
Annet en Sophie worden goed beschreven. Je kunt je een echt beeld bij de meiden maken. De andere mensen die er wel eens over de vloer kwamen worden minder uitgewerkt, maar dit vind ik absoluut niet storend. Daar Annet en Sophie de hoofd personages zijn.
De vriendschap van Annet en Sophie is er nooit echt geweest. Dit naar mijn idee omdat Annet extravagant was en Sophie heel integer. Ze zaten beide op een hele andere lijn.
Nadat Sophie uit de gevangenis en de kliniek weer thuis komt wonen merk je dat moeder enorm haar best doet om Sophie in ‘toom’ te houden. Je kunt de ergernis die van Sophie uitkomt vaak zo uit het verhaal ophalen dat je met een glimlach deze thriller leest. De band tussen vader/moeder en Sophie is sinds ze terug is anders. De personages van vader en moeder worden ook goed uitgewerkt. Je maakt echt deel uit van het gezin. Ze heeft wel een goede band met haar broer Oscar, waarmee ze ook kan praten zelfs over de dingen die thuis niet beproken mogen worden.
Ik vind het mooi om te lezen dat Sophie toch nog een kans krijgt doormiddel van het werken in de bloemenzaak van Jacobien, die in het dorp ligt. Sophie en Jacobien krijgen al vrij snel een goede band. Sophie heeft het gevoel heel goed met Jacobien te kunnen praten. Jacobien spoort Sophie dan ook als een van de eerste aan om eens naar haar verleden te kijken. Maar nu ook weer word Jacobien niet helemaal uitgewerkt. Ook bij dit personage vond ik dat niet heel erg. Daar ze vaak zodra Sophie de winkel in kwam met bezorgen van bloemen ging beginnen.
Wauw wat een verhaal! Dit boek had me vanaf de eerste pagina meteen te pakken. Ik wilde maar doorlezen om erachter te komen of de twijfel van Sophie klopte. Eva heeft een fijne schrijfstijl. De hoofstukken springen van het heden naar het verleden, ze zijn lekker vlot geschreven en zijn niet te lang.
Ik heb enorm genoten van het plot. Hoe alle lijntjes bij elkaar uit komen en dan nog een verrassend einde hebben die ik absoluut niet heb zien aankomen.

Meer recensies van Ramonaleest