Emotioneel verhaal

RBogerd 12 februari 2020
Samenvatting

Let op! Wanneer je het eerste boek nog niet gelezen hebt en dit wel wil doen: Spoileralert!

Het verhaal gaat verder over Hannah en Luc die hun leven weer proberen op te pakken nadat het lot Luc dwong om een voor hun rampzalige keuze te maken, waar beiden heel veel hartzeer door hebben. Toch lukt het Hannah om haar leven weer op te pakken ook al heeft ze weer last van nachtmerries en angst. Ze maakt een nieuwe vriend die bij haar nieuwe baan werkt in de winkel van zijn tante. Daarbij heeft ze een anonieme melding gemaakt bij de politie over haar ex en gaat ze naar een psychologe. Buiten dat beschermd Luc haar toch nog door Ferdinand in te huren die haar in de gaten houdt.
Luc zelf is aan het tobben met zijn vrouw Saskia, haar zwangerschap, zijn gezondheid en zijn bedrijven en is zich constant aan het vermannen om wat daadkrachtiger te worden. Hij voelt zich zo ongelukkig en weet zich geen raad, ziet Hannah wekelijks stiekem en twijfelt aan van alles.
Zal het ze lukken om weer gelukkig te worden, met of zonder elkaar?

Mijn mening
Het verhaal begint krachtig, Hannah lijkt veel sterker dan in het vorige boek, ze kan ook veel daadkrachtiger optreden en dat staat me erg aan. Luc echter gaat het totaal niet goed, van de sterke man die ik heb leren kennen in het vorige deel is weinig meer over, duidelijk ongelukkig en het is pijnlijk om te lezen. De verhaallijn naarmate het verhaal vorderde heeft me zo geboeid dat ik bijna de hele nacht door wilde lezen tot mijn ogen dichtvielen in de vroege ochtend. Wat me ook in dit boek erg aanstond waren de wisselende gedachten van beide personages.

Conclusie
Ook hier komen de aangrijpende emoties sterk naar voren en de boodschap die in het vorige boek naar voren kwam leeft hierin voort. Je leest meer over wat er in het verleden met Hannah is gebeurd en daardoor begrijp je meer waarom ze in het vorige boek zo handelde en het is erg mooi om te lezen hoe ze daaroverheen groeit ook ondanks en dankzij de mensen om haar heen.

Meer recensies van RBogerd