Vrolijk debuut

Renate 10 augustus 2023 Hebban Team
De talisman is het feelgood debuut van Dominique Lap
Het is een leuk en vrolijk verhaal, een verhaal waar je als de cover ziet al nieuwsgierig naar wordt, want wat kunnen een dolfijn, bh en een gitaar met elkaar te maken hebben.

Het verhaal gaat over Britt, drieëndertig, single met kinderwens ook heeft ze een eigen PR bureau, waarvan haar ex Tom steeds haar klanten en personeel inpikt, Als ze op een dag toch wel de grond heeft geraakt van ellende komt ze bij het sporten Milo tegen, Milo heeft een eigen jeansmerk en zo komen ze over PR werk te praten, waardoor van het een het ander weer komt.
Als dan ook nog haar grote idool Mr X op haar pad komt is dat natuurlijk een droom die uitkomt maar is dat wel zo.

De talisman is een leuk verhaal, wat je vanaf de eerste bladzijde boeit, het personage Britt is een leuke meid, wel eentje waar je moe van zou worden, die wel weet wat ze wil, maar door wat tegenslagen er een klein beetje doorheen zit, maar door haar vriendinnen en vriend Jerry alle hulp krijgt die ze nodig heeft en juist ook laat zien hoe belangrijk echte vrienden voor je zijn.
Ze kan echt alles met ze bespreken en ze zijn er ook voor haar.

De schrijfstijl van Dominique Lap is prettig, ze gebruikt wel erg veel dialogen, maar dat stoorde mij niet, het leek daardoor of je onderdeel was van het gesprek, het taalgebruik was ook niet moeilijk, waardoor je niet te veel hoeft na te denken tijden het lezen, waardoor het ontspannend leest, heerlijk.
Ze heeft een hele beeldende manier van schrijven, je ziet tijdens het lezen echt voor je hoe Britt op haar plaat gaat met teveel drank op en allerlei andere scenes kun je ook zo voor je zien tijdens het lezen.

Ook is het een verhaal waar echt heel veel humor in zit en je ook zeker af en toe moet lachen om wat Britt nu weer allemaal meemaakt.
De seksscènes passen bij het verhaal en zijn nergens dat je denk moet dat nou, dat is ook knap gedaan van Lap. Het is niet plat en dat is fijn.
Door de korte hoofdstukken waar steeds best wel veel gebeurd leest het ook vlot waardoor je het boek dan ook heel snel uit hebt, wat aan de andere kant ook wel weer jammer is, want het was gewoon echt een leuk verhaal.

Nu is het niet alleen maar vrolijk het verhaal, Lap snijd ook heftigere thema's aan, zoals een tot nu toe onvervulde kinderwens, verslavingen maar dit wordt op een luchtige manier door het verhaal verweven waardoor het nooit echt zwaar wordt, maar je er wel bij stil staat.

Het was een erg plezierige kennismaking met dit debuut van Dominique Lap en wat mij betreft smaakt het ook zeker naar meer.
Mocht je nog een boek zoeken om te lezen tijdens de vakantie dan is dit echt wel een boek waar je lekker bij kan relaxen.

Meer recensies van Renate