Jesse

Renate 09 oktober 2019 Hebban Team
Ontketend is het vierde deel in de mijn man serie van Jodi Ellen Malpas,
Dit verhaal wordt voor het grootste gedeelte vanuit Jesse verteld, maar het draait om het leven van Ava en Jesse.
Het leven van Jesse en Ava loopt lekker totdat Ava een auto-ongeluk krijgt en haar geheugen voor een deel kwijt is, het deel waarin ze een gelukkig gezin vormde met Jesse,
Als Ava ontwaakt weet zij niets meer van de afgelopen 16 jaar, Jesse gaat er alles aan doen om haar weer verliefd op hem te laten worden, haar proberen dingen te laten herinneren.
Hij geeft tijdelijk alles op om voor haar te zorgen.

Had wel grote moeite met het personage Jesse, iets wat best lastig is als het verhaal vooral om hem draait, hij is claimerig, kiest alles voor zijn vrouw uit, bepaald werkelijk alles voor haar, moet je van houden denk ik. De hoofdstukken die vanuit Ava werden verteld waren prettiger te lezen, en gaven een goed beeld over hun relatie.
Ook laat het zien dat Ava wel degelijk gewoon een eigen mening heeft, wat ik wel erg fijn vond om te merken.
Het is knap hoe Jesse probeert om Ava alles weer te laten herinneren, en het is mooi dat Jodi Ellen Malpas je toch laat nadenken over wat bijvoorbeeld geheugenverlies met je doet.
De personages zijn goed uitgewerkt, je krijgt tijdens het lezen wel wat meer begrip voor Jesse, maar soms ligt een personage je gewoon niet, zijn vrouw en John dat waren echt leuke mensen, tenminste zo kwamen ze al lezende over.

Gaandeweg kom je beter in het verhaal en gebeuren er meer dingen zodat je je niet kunt ergeren aan Jesse, ook al doet hij ook gewoon zijn best, zo wordt het toch een boeiend verhaal, met een twist die ik echt niet had zien aankomen.
Door dit boek ben ik wel benieuwd geworden naar de eerdere delen van deze serie, dit was de eerste kennismaking met deze reeks, en er wordt steeds in het boek wel genoeg uitgelegd om dit boek wel los te kunnen lezen.

Meer recensies van Renate