Donkere Spanning!!!

richard clarisse 19 maart 2024
En toen stond daar ineens het boek " De Regel van Drie " op de verschijningskalender. " Als je dit leest ben jij de volgende ".
Nou , meer had ik niet nodig; gelijk in bestelling gezet.
Het is een uitnodigend boek, groot formaat paperback met stevige flappen met een uitnodigende cover.
Het verhaal begint met Amy, die er van overtuigd is dat zij vervloekt is door de Regel van Drie; deze staat voor het feit dat alle slechte dingen in drieën komen. Na een kleine 150 pagina's lezen we het verhaal van Ila om daarna verder te gaan met het verhaal van Eve.
Laat ik eerst beginnen met het feit dat dit verhaal, althans de vertelwijze mij erg deed denken aan 'Onderhuids". Eén van de beste boeken van Nicci French.
Het verhaal is dus verdeeld in 3 gedeelten met alle 3 een andere soort vrouwelijke hoofdrolspeler. Echter, je ziet duidelijk een ontwikkeling in de karakters van deze drie vrouwen in het verhaal. Waar Amy werkelijk geen flauw idee heeft wat er aan de hand is begint Ila de stukjes aan elkaar te puzzelen en Eve een heel besluitvaardig karakter heeft.
Het gevaar met deze schrijfvorm is dus dat je drie keer in één boek een spanningsboog moet creëren. Met Amy had ik daar geen moeite mee, zeker omdat jij zelf niet weet wat er aan de hand is. Met Ila had ik wat meer moeite om mijn gedachten erbij te houden; er wordt heel veel gepraat en uitgelegd. Maar ook dat klopte weer met de hoofdpersonage; het in elkaar steken van de puzzel.
Met Eve wordt echt wel de climax bereikt in dit verhaal en is uitzonderlijk goed geschreven. Ik was echter niet verrast door de uitkomst van het verhaal, die had ik aan zien komen.
Dus op het moment dat ik achterover wilde leunen en deze auteur 4 sterren wilde geven kwam er een gigantische twist die ik dus echt niet aanzag komen. Waanzinnig.
Het hele concept van het verhaal is zo goed uitgedacht, kan niet anders dan dat deze auteur daar een tijdlijn voor in het leven heeft moeten roepen. Zo ingenieus en gruwelijk als je er goed over nadenkt.

Meer recensies van richard clarisse