De toetsenbord ridders

richard clarisse 15 maart 2024
Dit boek stond al heel lang op mijn lijstje maar werd maar niet vertaald. Engels lezen doe ik ook maar afgelopen jaar had ik niet echt tijd om dit uitgebreid te doen maar dit boek bleef ik tegenkomen bij Amazon en Barnes and Noble.
Het verhaal trok mij enorm en heb het met enorm plezier gelezen. Af en toe gebruikt de schrijfster een paar uitdrukkingen die ik niet begreep maar die zocht ik op; geen probleem.
De onverwachte dood van Athena en hoe dit beschreven is veranderde van absurdistisch in een "O Mijn God" momentje; zo knap.
Het boek laat zien wat kritiek van volslagen onbekende mensen op diverse internet forums met iemand kunnen doen en de manier waarop June hiermee omgaat klinkt heel geloofwaardig. Iedereen die op internet forums zit heeft hier wel mee te maken gehad. Je plaatst een reactie op een onderwerp, dat valt niet goed bij iemand en je wordt gelijk vermorzeld. Tot aan persoonlijke aanvallen op DM's. En geloof me, ik heb dat een keer gehad toen ik een, onschuldige opmerking maakte over een BN er.
Het boek werkt naar een climax toe en daar bevinden zich zelfs horror-achtige elementen in. Zo danig beschreven dat je er zo in mee zou kunnen gaan; zo goed is de geestestoestand van June beschreven.
Het einde was fantastisch.
Waaruit maar weer blijkt dat niet alles zwart/wit is maar er een enorm grijs gebied is.

Meer recensies van richard clarisse