Een lekker tussendoortje

richard clarisse 08 maart 2024
Allereerst wil ik gezegd hebben dat de uitvoering van dit boek ver onder de maat is; een kaft die er uitziet of 5 mensen dit boek al hebben gelezen. En ja, zo waren al de exemplaren die ik in verschillende boekhandels heb zien liggen. En toch €21.99 af moeten tikken...kan niet he @boekerij
Lees je de synopsis dan krijg je EXACT wat daar staat; ouders die door het vuur gaan voor hun verwende kinderen.
Het begint met het feit dat Nancy het huis heeft gekocht van de ringleidster Imogen, en dat niet weet, die als een koningin regeert over het schoolplein. Imogen heeft huis en haard moeten verkopen door schulden en wordt nu verteerd door jaloezie op Nancy, de vrouw die door een noodlottig ongeval haar man heeft verloren en een flinke schadeloosstelling heeft ontvangen. Samen met haar astmatische dochter Lara verhuist zij naar dit kleine dorp.
De schrijfster introduceert de groep moeders aan de lezers en hun kinderen. Van de 10 personen die zij opvoert zijn er echter maar 2 uitgelicht. Op zich wel handig want als je die 10 personen met hun kinderen uit elkaar moet houden??
De schrijfstijl is vloeiend, korte hoofdstukken en in een prettig vaart geschreven.
De situatie escaleert al heel erg snel en gaat van kwaad naar erger. Op een heel aparte manier weet de schrijfster dit prima voor het voetlicht te brengen d.m.v. de appgroep van de ouders.
Dat is ook een beetje de mindere kant van het verhaal; je weet exact welke richting het opgaat. Voorbeeld; in het meer drijft er, vlak bij het nieuwe huis van Nancy blauwalg, Nancy heeft een zwemvijver aan laten leggen die grenst aan het meer, er worden honden vergiftigd terug gevonden in het dorp en binnen de korste keren wordt dit in de groepsapp vermeld.
En zo gaat dat met bijna elke situatie.
Op zich niet erg, het boek nodigt genoeg uit.
Alleen de spanningsboog, die Michelle Francis aardig heeft weten op te rekken breekt tegen het einde en ik vroeg mij werkelijk af hoe de schrijfster dit aan elkaar ging plakken. Nou, erg gehaast dus waardoor ik toch met een onbevredigd gevoel bleef zitten....tot de laatste bladzijde, daar heeft zij dan weer een fijne twist gegeven.
Geen verkeerd boek om een verloren moment mee te vullen.

Meer recensies van richard clarisse