Paranormale gaven

Rita Leyman 19 februari 2024
'Echo's' is het vierde deel van een serie rond het hoofdpersonage Caro Westerhof geschreven door de Vlaamse thrillerschrijfster Anja Feliers.

Net zoals de andere covers valt dit deel ook op door de paarse kleur daardoor vormen ze een mooi geheel. Handig is wel dat het nummer van het deel duidelijk op de boekenrug staat zodat je de serie gemakkelijk in de juiste volgorde kan lezen. Op de cover van 'Echo's' zweeft een dame in het water. Is ze aan het genieten of is ze bewusteloos?

Victoria heeft samen met haar ex Thijs een dochtertje Billie. Op een ochtend komt haar dochtertje bij haar en vertelt ze dat ze 's nachts contact heeft met haar tante, de overleden zus van Victoria. Aangezien Victoria geen zus heeft, gelooft ze Billie niet. Ze denkt dat ze aandacht nodig heeft, misschien voelt ze zich alleen en mist ze een zusje of een broertje. Billie vertelt dit ook aan haar papa en zijn nieuwe vriendin Janneke. Zij nemen Billie wel au sérieux en denken dat ze een speciale gave heeft.
Op een nacht hoort Victoria dat Billie een echt gesprek met haar tante aan het voeren is en wanneer ze dan ook nog kan voorspellen dat Janneke zwanger is van een broertje, kan ze niet anders dan Billie geloven. Ze gaat bij haar pleegouders maar vangt daar bot. Wanneer ze van het medium Caro Westerhof hoort, gaat ze bij haar en vraagt haar om raad...

Het boek is ingedeeld in kleine hoofdstukken die beurtelings verteld worden door Caro en Victoria. Heden en verleden worden met elkaar afgewisseld. Anja Feliers zorgt ervoor dat het allemaal heel duidelijk is zodat je dit boek als stand alone kan lezen. Door het verleden weet je precies wat Caro meegemaakt heeft in de vorige boeken.
De gedichtjes tussen de hoofdstukken vond ik wel heel gepast en mooi. Ik had de neiging om ze een paar keer na elkaar te lezen. Alleen vind ik het spijtig dat ik nog altijd niet zeker ben van wie deze afkomstig zijn.
Anja Feliers heeft een heel vlotte schrijfstijl. Doordat ze de spanning langzaam opbouwt, kan ze de aandacht van de lezer zo vasthouden dat je het boek in een mum van tijd uit hebt.
Ik las het heel graag alleen vind ik het boek niet echt thuishoren bij het thrillergenre. Ik zat mijn nagels niet af te bijten van de spanning. Ik zou het eerder een psychologische roman noemen overgoten met een vleugje spanning. Ik kijk al uit naar het volgend boek met Caro Westerhof.

Meer recensies van Rita Leyman