een aangenaam tussendoortje

Rita Leyman 02 oktober 2020
Een bezoekje bij de tandarts is voor velen eerder een marteling dan een gezellig bezoekje. Ook in Agatha Christie's 'Moord in de martelstoel' gaat het over een tandartsstoel. De tandarts wordt dood teruggevonden. Van in het begin heeft Poirot een sterk vermoeden dat het over een moord gaat. Alleen is nog de vraag wie heeft het gedaan en hoe kan hij het bewijzen.
De detectiveverhalen over Poirot heb ik in mijn jeugd verslonden. Nu na ongeveer 35 jaar niets meer van hem te lezen, was het eventjes wennen. Er komen telkens veel personages in de boeken, dus in het vervolg neem ik weer een notitieblaadje bij de hand om alles beter te volgen en ook zelf de moordenaar te zoeken. Inspecteur Japp vind ik ook altijd heel grappig, de arme stakker moet altijd het onderspit delven. Poirot heeft het altijd bij het rechte eind. Ook al kabbelt het verhaal langzaam verder, toch kan ik nog altijd genieten van Agatha Christie haar boeken.

Meer recensies van Rita Leyman