Voor de meisjes : een thriller die blijft nazinderen

Rita Leyman 12 juli 2019
Ik heb geluisterd naar 'Voor de meisjes' van Heleen van der Kemp.

Het boek begint met een pakkend proloog. Het zet je aan om meer te weten wat er gebeurd is. Doordat het verhaal zo pakkend was en ik zo meegesleept werd in het verhaal was ik eigenlijk de proloog vlug vergeten.

Heleen van der Kemp had ons in het begin een lijstje van de personages meegedeeld en zo was het gemakkelijker om het verhaal te volgen.
Er zijn verschillende verhaallijnen. Eerst maken we kennis met Kim Van Rijn en Karel van der Zee die zijn opgenomen in een getuigenbeschermingsprogramma. Er wordt een aanslag gepleegd en ze voelen zich niet meer veilig
Dan maken we kennis met de familie Vermeer. Joyce is zwanger van Leonard Vermeer maar die wilt dat Joyce abortus pleegt . Anna Vermeer worstelt met een traumatische gebeurtenis uit haar kinderjaren. Manfred, de pater familias, wilt nadat hij een geheimpje van zijn kleindochter kent alles doen om zijn meisjes te beschermen. Deze verschillende verhaallijnen worden afzonderlijk mooi uitgewerkt in de kleine hoofdstukken. Ze vormen een geleidelijke spanning om zo tot een climax te komen. Door de korte hoofdstukken en de opbouwende spanning word je zo in het verhaal meegezogen dat je telkens wilt verder luisteren Het kruipt als het ware onder je huid.

Dit boek wordt voorgelezen door Miryanna van Reeden. Ze legt niet zoveel intonatie in het verhaal, het is eerder neutraal zodat de lezer zelf zijn emoties kan invullen. Een voortreffelijk voorleesstem. Het past perfect bij dit verhaal

Een boek met een thema dat heel actueel is. Kortom een pakkende thriller!!!

Meer recensies van Rita Leyman