Heerlijke feelgood!

Sandra 03 april 2023
Over het boek: Met een vleugje citroen is het vervolg op De citroen op de taart. Maria heeft besloten om in Zuid-Frankrijk te blijven waar ze samen met haar vriend Gilles woont. Haar tweede kookboek ligt klaar om uitgegeven te worden en Gilles en zij hebben zelfs een grote cateringopdracht binnengehaald dat zal plaatsvinden op een prachtig chateau. Maria en Gilles zijn dag en nacht aan het werk om deze opdracht tot een succes te maken als Maria’s zus Daniëlle onverwacht op de stoep staat. Wanneer de zussen elkaar weer in de armen sluiten, blijkt echter dat ze niet voor de gezelligheid op bezoek komt. Er is duidelijk iets mis met haar, waardoor ze niet alleen de cateringklus in de war dreigt te schoppen, maar ook in Maria’s relatie met Gilles begint te wroeten.

4 sterren
Ook dit vervolg is weer een heerlijk verhaal waar je het echte feelgood gevoel van krijgt. Toegegeven, het einde had ik al ver van te voren zien aankomen, maar dat maakte het echt niet minder leuk. Ondanks dat Daan met een pesthumeur op bezoek komt, is de sfeer in het boek fijn en komt het heerlijke Franse leven goed naar voren. Met name Maria, Gilles en zijn zus zijn sympathieke personages waar ik graag over lees. Daan is dit juist niet, wat zorgt voor een leuk contrast en een interessant verhaallijn. Het is helaas maar een kort verhaal, waardoor je hem snel uit hebt. Ik neem nog een hapje van mijn citroentaart en ga ondertussen duimen dat er een deel 3 van deze heerlijke serie komt.

Thema’s in dit boek:
- Evenement organiseren