Furie enorm fascinerend

Sanleest 09 november 2019
Het is engeland 1998. Een meisje van 16 jaar wordt dood gevonden op het schoolterrein met open ogen en recht op zittend op een schommel. Volledig gekleed in het wit, de ochtenddauw maakte haar wit kleed bijna doorschijnend. Geen vingerafdrukken, alleen was er een schoen gevallen. Vier meisjes weten wat er gebeurd is.

Violet is 16 jaar als haar vader en zusje om komen bij een auto ongeval. Samen met haar moeder overleeft ze dit ongeval. Op een dag geeft haar moeder Violet de inschrijfformulieren van de Elm Hollow Academy. Vanaf dan verandert alles…

De cover, de achterflap en de rode kleur van het boek is mysterieus. Ik had dan ook hoge verwachtingen van dit boek. Het lokt je gewoon om meer te lezen van dit boek en het meisje in de witte jurk. Wie is ze? Waarom sterft ze?

De proloog van het boek was dan ook enorm sterk. Het zoog je echt helemaal mee in het boek. Ik was dan ook enorm nieuwsgierig geworden naar de rest van het boek. Helaas voldeed dit boek niet aan mijn hoge verwachtingen.

Het verhaal wordt vooral vertelt door Violet, hoe ze terecht komt op de Elm Hollow Academy. Je leert haar beter kennen en haar karakter. De vier meisjes zijn gefascineerd door hekserij, drugs en alcohol. Het typische tiener experimenterend gedrag van een 16 jarige in de jaren 90 maar dan met een donker kantje. Ik betrapte mij zelf tijdens het lezen dat ik dit boek te veel vergeleek met de Craft. Ik heb het boek 2 keer gelezen om de dood van het meisje in het witte kleed beter te begrijpen.

De auteur schrijft enorme lange zinnen maar dit geeft geen storend gevoel. Dit maakt het boek ietsje spannender. Je merkt echt dat de auteur werk gestoken heeft in haar boek. Het is niet zo snel in één geflanst maar eerder een gedetailleerd kunstwerk.

Het boek is enorm gedetailleerd, mysterieus en fascinerend naar het einde toe.

Meer recensies van Sanleest