vlot lezend maar voorspelbaar

shannah bielen 16 juni 2020
Het verhaal start bij Cleo die terugblikt naar de avond van het tuinfeest. Je voelt onmiddellijk dat de relatie tussen Cleo en Lucas niet meer was wat ze ooit geweest is. Cleo, zeer zelfingenomen, wil de gebeurtenissen achter zich laten, vindt het erger dat het tuinfeest overschaduwd wordt door wat er is gebeurd is. Tessa, de moeder van Laura, kan echter geen vrede nemen dat de politie de dood van Laura afgehandeld heeft als een ongeval. Tessa gaat zelf op onderzoek uit, zonder de steun van haar man Thomas. Ze bevraagt haar vrienden, die zich niet zo op hun gemak voelen. In afwisselende stukken vanuit het standpunt van Cleo, Lucas, Tessa en Jennifer én de gebeurtenissen van de avond van het tuinfeest krijgen we zicht op de verhoudingen tussen de drie koppels en tussen de koppels onderling en wie wat geheim probeert te houden.

Geheimen, achterdocht, jaloersheid, bedrog, ouderschap, verlies van een kind, vriendschap en leugens zijn elementen die aan bod komen in dit vlot lezende verhaal. Voorspelbaar, weinig spanning maar door de eenvoudige schrijfstijl en de afwisselende perspectieven een vlot verhaal, maar voor mij geen thriller.

Meer recensies van shannah bielen