(h)eerlijke feelgood met grappige toets

shannah bielen 05 augustus 2020
Ilse werkt al een aantal jaren bij het vrouwenmagazine Claire wanneer ze eindelijk een wekelijkse column mag schrijven. Helaas voor haar heeft het management het onderwerp en de titel al bepaald: Ilses strijd tegen de kilo's. Ilse staat hier niet om te springen/juichen. Ze haat sport en voelt zich prima zoals ze is. Toch gaat ze ermee aan de slag, want op deze kans heeft ze jaren gewacht.
Het begin deed me wat denken aan de film 'How to lose a guy in 10 days', maar dat verdween al vlug op de achtergrond.
Na een aantal weken krijgt Ilse de opdracht, naast de column, een reportage te maken over Second Love, een dating-app voor mensen die reeds een relatie hebben.

Madelein heeft een hele vlotte pen en zet met Ilse een sterk personage neer in herkenbare en geloofwaardige situaties.

Een fijne, vlotte, humoristische en (h)eerlijke feelgood over zusterrelatie, vriendschap, verliefdheid, ideaalbeeld vrouwen, je goed in je vel voelen. Het was een aangename en toffe eerste leeservaring met een boek van Madelein en ik ben benieuwd naar haar overige boeken!

Meer recensies van shannah bielen