Fijne whodunit

In het dorpje Mollendaal gebeurt eigenlijk nooit iets. Totdat er oude boeken van Agatha Christie worden ingeleverd bij de plaatselijke bibliotheek. Judith die daar bibliothecaris is weet eigenlijk niet zo goed wat ze met de boeken aan moet. Het zijn namelijk geen bibliotheekboeken en daarnaast worden ze anoniem in de inleverbox gegooid. Toch bekijkt ze de boeken stuk voor stuk en vindt ze in ieder boek een kleine briefje met tekst. In het begin lijkt het op een grap, totdat er misdaden gepleegd worden die te linken zijn aan de boeken. Samen met de dames van leesclub ‘Met trillende vingers’ gaat ze opzoek naar de dader, maar zal het ze lukken om de misdaad te stoppen?

Dit verhaal begint eigenlijk vrij klein. We volgen Judith in haar rustige, kleine wereldje en leren haar een beetje kennen. Het is een jongedame die zich het meest fijn voelt tussen de boeken en in de stilte van de bibliotheek. De auteur neemt je mee in het leven van het dorp en de dorpsbewoners, maar wanneer de gebeurtenissen zich beginnen op te volgen merk je al snel dat de hoofdrollen zijn weggelegd voor Judith, hoofdinspecteur Isabelle……..maar ook Eline en Sien, de oprichters van de leesclub. De spanning wordt langzaam en mooi opgebouwd, waardoor je je als lezer alleen maar kan afvragen wie er achter de misdaden zit en waarom? Richting het einde vallen alle puzzelstukjes perfect in elkaar en kan ik alleen maar zeggen dat het een goed uitgewerkte misdaadroman is, of zoals we in Nederland zeggen: een thriller ;-) Een fijne whodunit met een knipoog naar de Queen of crime zelf: Agatha Christie.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon