Mustread voor de feelgood liefhebbers

Floor is documentairemaker en alles lijkt voor de wind te gaan, totdat een mannelijke collega met haar gevoelens speelt en zij door een impulsieve actie ook nog eens haar rijbewijs kwijtraakt. Ze weet wat ze wil, maar komt niet altijd goed voor zichzelf op. Mede hierdoor reist ze af naar Schotland, om een item te maken over de zoektocht naar haar vader. Daar aangekomen gaat Floor opzoek naar een privéchauffeur, maar ontmoet dan de Schotse Owen. Samen reizen ze in zijn camperbusje door Schotland, opzoek naar haar vader, iets dat niet zonder slag of stoot zal verlopen.

Een schot in de roos is een vermakelijk, humoristisch en ook wel avontuurlijk verhaal met herkenbare personages. Zo is Floor een leuke, beetje onzekere en ietwat impulsieve jonge vrouw. Owen daarentegen is een mooie lieve, maar ook eigenwijze man. De interactie tussen beide vond ik enorm leuk en grappig beschreven. Iris Visser heeft een vlotte en beeldende schrijfstijl. Ze weet de omgeving van Schotland en de sfeer in de gezellige pubs goed over te brengen, waardoor het voor mij af en toe voelde alsof ik zelf op roadtrip was. Het verhaal bleef boeiend tot het einde, aangezien ik wilde weten of het Floor zou lukken om haar vader te vinden. Daarnaast was ik natuurlijk ook nieuwsgierig hoe het zou aflopen tussen Owen en haar. Door de mooie balans tussen het grappige en serieuze is dit absoluut een mustread voor de feelgood liefhebbers.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon