Fijne psychologische thriller

Sharon de Groot 17 april 2024
De Britse Tanya is een uitwisselinsstudente en komt voor een jaar in het gezin van Matt en Natalie wonen. Al vrij snel voelt Tanya zich helemaal thuis bij hun, iets dat vooral een doorn in het oog is van dochter Paige. Zij baalt ervan dat Tanya in de kleding van haar overleden zus Anabel rondloopt, vele spullen toe-eigent en ook nog eens haar vriendje afpakt. Helaas heeft Natalie er niet altijd oog voor, dit omdat zij elke nacht wakker wordt gehouden door haar eigen geheimen. Wanneer er steeds meer vreemde dingen gebeuren, is de maat vol voor Paige. Zij gaat samen met haar broertje Will op onderzoek uit naar het verleden van Tanya. Want wie is ze eigenlijk en hoe kan het, dat ze zoveel op Annabel lijkt?

De logé is de debuutthriller van Nelle Lamarr en wat heb ik genoten van dit heerlijke psychologische verhaal. De korte hoofdstukken, fijne schrijfstijl en vele gebeurtenissen maakte dat het voor mij een echte pageturner was. Daarnaast genoot ik stiekem toch ook wel van de vreselijk irritante personages. Want zeg nou zelf…..is het soms als lezer niet heerlijk om af te kunnen geven op bijvoorbeeld een ontzettend naïeve moeder? Vrijwel het gehele boek was er een continue spanning aanwezig, wat mij regelmatig een onbehaaglijk gevoel bezorgde. Alhoewel het verhaal hier en daar wat voorspelbaar was, heb ik zeker genoten van deze fijne thriller. Na het lezen van de epiloog zie ik mogelijkheden voor een tweede deel, mocht dat zo zijn kijk ik er nu al naar uit!

Meer recensies van Sharon de Groot