Fijne thriller!

Amber staat voor de spiegel en is helemaal klaar voor haar date. Wanneer ze de deur opendoet om weg te gaan, zegt ze nog tegen haar huisgenootje, dat ze niet op hoeft te blijven. Hierna lijkt ze spoorloos verdwenen, totdat ze dood wordt aangetroffen met dichtgelijmde lippen bij een meertje. Gina en haar team doen er alles aan om de laatste uren van Amber’s leven te reconstrueren. Maar als er al snel een tweede jonge vrouw wordt vermist, weten ze dat de tijd begint te dringen.

‘Hij ziet jou’ is het achtste deel uit de Gina Harte - serie en misschien wel de beste. Het verhaal begint met een proloog, dat zich tien jaar eerder heeft afgespeeld. Daarna word je meegenomen naar het heden, waarin Amber onderweg is naar haar date. Al vrij snel lees je dat ze een klap op haar hoofd heeft gekregen en in een kofferbak wordt gelegd. Vanaf dat moment wordt de spanning langzaamaan verder opgebouwd, waardoor ik me begon echt af te vragen of het Gina en haar team zou lukken om de moordenaar op te sporen.

Ook dit keer was er weer een verhaallijn vanuit de dader, iets dat wat mij betreft een grote meerwaarde is in de boeken van deze auteur. Ergens probeer je toch te begrijpen wat er in het hoofd van de dader omgaat en já..…..ik voelde best wel een beetje sympathie voor de moordenaar. Daarnaast leefde ik enorm mee met Gina en haar team, aangezien ze behoorlijk wat op hun bordje kregen. Al snel had ik meerdere verdachten op het oog, maar het plot zag ik zeker niet aankomen. Wederom is het Carla Kovach gelukt om een ijzersterke thriller af te leveren. Ik ben dan ook heel benieuwd naar het negende deel. Gelukkig hoef ik daar niet lang op te wachten, omdat die 26 maart al uitkomt!

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon