Auteur met potentie

Thomas is 28 jaar en maakt al jaren vlogs. Iets wat voornamelijk zijn vader liever anders had gezien. Zelf doet hij het met veel plezier, toch merkt hij dat aan het online leven ook nadelen kleven. Zo wordt hij al een lange tijd gestalkt en bedreigd. Echter doet de politie niets, omdat hem nog niets ergs overkomen is. En dan…….zijn het opeens geen bedreigingen meer en moet hij zelfs vrezen voor zijn leven. Maar wie is de stalker en waarom?

Dit boek is geschreven door een auteur met thrillerpotentie. Het verhaal wist me vrijwel direct te pakken. Lange tijd lag de spanningsboog behoorlijk hoog en was er veel actie, soms tot het gruwelijke aan toe. Hierdoor wilde ik door blijven lezen en vroeg ik me vrijwel continu af hoe het Thomas verder zou vergaan. Halverwege het verhaal zakte de spanning volledig weg en kwam je erachter waarom Thomas het slachtoffer van deze stalking was. Het verhaal is fictie, maar had ook zeker waargebeurd kunnen zijn. Helaas waren er een heel aantal zinnen die niet lekker liepen en zaten er ook wel wat taalfoutjes in. Ondanks dat was het een leuk verhaal, waarin thema’s als verslaving, stalking en het gevaar van online leven mooi verwerkt waren. Al met al een mooi en spannend debuut. Ik hoop dan ook zeker vaker iets van deze auteur te lezen.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon