Genoten van deze goed opgebouwde thriller

Vijf vrienden bereiden zich voor op een nachtje kamperen in het bos, vlakbij een klein stadje. Vrolijk en goed voorbereid met onder andere tenten, drank en marshmallows beginnen ze aan de avond, maar wanneer de ochtend aanbreekt wordt Leah door haar beste vriendin Naomi dood aangetroffen in het bos. De vrienden zijn er kapot van en zweren dat ze niets gezien of gehoord hebben, maar wat is er met Leah gebeurd en zijn ze zelf nog wel veilig?

‘Toen waren er vier’ is het negende deel in de Gina Harte serie en wat heb ik weer genoten. In dit boek volgen we verschillende verhaallijnen. Zo zijn er de tieners en lezen we over hun onzekerheid, de wens om geaccepteerd te worden en hoe belangrijk ze het vinden om ergens bij te horen. De weg naar volwassenheid verloopt lang niet altijd even soepel.

Daarnaast was er de verhaallijn van Gina Harte. Zij en haar team doen er alles aan om erachter te komen wat er in het bos gebeurd is, maar echt makkelijk wordt het ze niet gemaakt. De tieners lijken namelijk iets achter te houden, wat het onderzoek behoorlijk belemmert. Daarnaast krijgt Gina anonieme berichten van iemand die zegt haar geheimen te kennen. Ze heeft het dus moeilijk met de zaak, maar ook met haar privéleven. Toch blijft ze alles op alles zetten om de waarheid te achterhalen.

En tot slot werden we meegenomen in het leven van Sandra Meegan. Zij zit door een noodlottig ongeval in een rolstoel en is compleet afhankelijk van haar gewelddadige man Frank. Deze verhaallijn raakte mij enorm. Ik leefde dan ook ontzettend met Sandra mee en had te doen met haar situatie.

De vlotte schrijfstijl, korte hoofdstukken en vele gebeurtenissen maakte dat ik door het boek heen vloog. Het verhaal en de spanning werden wederom erg goed opgebouwd. Ik kan dan ook bijna niet wachten op het tiende deel. Mocht je van plan zijn het boek te gaan lezen, sla het nawoord dan niet over……die vond ik zelf namelijk zeker interessant en actueel.

Meer recensies van boekenwurmpje_sharon