Waan je in een magische wereld!

Sharon8 13 april 2021
Het verhaal & de schrijfstijl
Voordat ik aan dit boek begon heb ik wat research gedaan naar de auteur van dit boek. Hierbij kwam ik al vrij snel tegen dat dit boek wellicht wel de nieuwe Harry Potter is. Ik ben een ongelofelijke fan van Harry Potter dus ik was enorm benieuwd of dit ook echt zo was.
En om eerlijk te zijn heeft het wel iets van de charmes van Harry Potter, maar toch vond ik dit verhaal niet met Harry Potter te vergelijken.
Er komen wel bepaalde aspecten in voor die wellicht voor de Harry Potter fans onder ons vrij bekend zijn.

Voor de rest vond ik de verhaallijn wel erg origineel. Het verhaal was totaal niet voorspelbaar en iedere nieuwe gebeurtenis kwam voor mij ook echt als een verrassing.
Er zat een goed verloop in de verhaallijn, en ik heb het geen enkel moment als saai ervaren.

Het verhaal was voor mijn gevoel ook niet heel erg kinderlijk geschreven, ook al is het wel neergezet als kinderboek. Ik vond dat er nog vrij heftige momenten in voor kwamen die je niet snel in een kinderboek tegenkomt.
Ook vond ik het zeker mooi dat de auteur toch wel onderwerpen zoals pesten naar voren liet komen.

De hoofdstukken zijn vrij kort, wat ik persoonlijk erg prettig vond.
Ieder hoofdstuk begint ook met een prachtige illustratie. Dit vond ik ook zeker een pluspunt aan het verhaal. De illustratie geeft telkens een beetje weer waar het hoofdstuk over zal gaan.

Het meest spannende gedeelte van het verhaal vond ik toch wel de ontknoping. Hier wordt eindelijk bekend wie Maria en Quinten heeft ontvoerd. Ik zeg één ding; ik had het zeker niet verwacht!

En in dit verhaal was het voor mij zeker: “Judge a book by its cover”. Want de cover was prachtig, maar ik vond het verhaal ook geweldig.

De personages
Over het algemeen vond ik het zeer leuke personages. Vooral de hoofdpersonages zoals Amari, Elsie en Dylan worden goed neergezet en maken ook interessante gebeurtenissen mee.
Vooral Amari vond ik een geweldig personage. Ze kwam op mij over als een lief en kwetsbaar meisje, welke je het liefste tegen alle slechte dingen op de wereld wil beschermen.
De auteur heeft haar geweldige ontwikkelingen laten maken, waardoor het verhaal ook weer heerlijk weglas.

Het enige minpunt vond ik dat het verhaal voor mij soms wat onoverzichtelijk was. Er zaten vrij veel personages in met ook weer veel gebeurtenissen.
Sommige personages hadden er voor mij niet in gehoeven, zodat het verhaal wat overzichtelijker bleef en soms iets beter te volgen was.

Conclusie
Ik zou dit boek zeker aanraden aan alle liefhebbers van fantasy en/of Harry Potter.
Wel zeg ik erbij: als je er aan begint, wil je het ook niet meer wegleggen!

Meer recensies van Sharon8