Een emotionele, maar bijzondere rollercoaster

Sharon8 18 april 2021
Het verhaal & de schrijfstijl
Er zijn weinig verhalen die mij vanaf moment één stil weten te krijgen.
Toch is dit zo’n verhaal. Ik weet ook niet zo goed waar ik mijn recensie moet beginnen.

Het verhaal is een emotionele rollercoaster. Wel is het een mooie balans van humor, romantiek maar vooral ook veel verdriet.
Het verdriet van het hoofdpersonage Eline is het hele verhaal enorm voelbaar en aanwezig.

Het verhaal is ook puur en eerlijk geschreven. Dit was af en toe wel even slikken, omdat sommige momenten niet mals zijn om te lezen.
Ook bracht het verhaal diverse onverwachte wendingen met zich mee die ik echt niet aan had zien komen.
Door de schrijfstijl las het verhaal ook enorm vlot weg, en vond ik het moeilijk om weg te leggen.

Je leest het verhaal vanuit het hoofdpersonage Eline. Ik vond het erg prettig dat er alleen vanuit haar geschreven is, en niet vanuit meerdere perspectieven.
Doordat je alleen vanuit Eline leest komt het verhaal extra goed tot zijn recht.

Tussen de hoofdstukken door staan er stukjes songtekst van bekende zangeressen, en liefdesbrieven. De songteksten hebben pakkende teksten welke goed op het verhaal aansluiten.
Ik vond de liefdesbrieven erg bijzonder, omdat het pas richting het einde duidelijk wordt van wie de brieven afkomstig zijn.

Het enige kleine minpuntje vond ik dat soms het verloop van het verhaal wat bijzonder verliep. Het voelde soms een beetje van de hak op de tak.
Gelukkig compenseerde het verhaal in het algemeen dit goed, en had het ook geen negatieve invloed op mijn leeservaring.

Het verhaal heeft natuurlijk ook een groot psychisch aspect. Dit is eigenlijk het gehele verhaal enorm aanwezig. Vooral richting het einde komt het suïcidale gedeelte naar voren.
Dit maakte het verhaal wel extra heftig. Daarentegen laat het verhaal ook wel weer goed zien dat opgeven niet altijd de beste weg is, omdat het leven toch zoveel mooie dingen heeft om voor te leven.

De personages
De personages uit dit verhaal vond ik erg bijzonder. Eline vond ik een geweldig personage om over te lezen.
Eline worstelde enorm met zichzelf, en je voelt de strijd die zij moet voeren om gelukkig te mogen zijn en vooral om gelukkig te blijven.
Dit merkte ik ook omdat ze niet zo stabiel was om voor zichzelf te kiezen en telkens terug rende naar Jonas terwijl ze wist dat dit eigenlijk niet de beste oplossing was.

Ik vond eigenlijk alle personages in dit verhaal erg bijzonder. Ze hadden allemaal een bijzondere connectie met Eline en dit maakte het ook weer tot bijzondere personages.

Conclusie
Ik kan niet anders zeggen als dat ik verhaal zeker aan iedereen zou aanraden, vooral omdat het zo prachtig geschreven is.
Ik zeg er wel bij: als je mentaal niet helemaal goed in je vel zit zou ik het weer niet aanraden, omdat het dan weer extreem heftig kan zijn.

Meer recensies van Sharon8