Spannend, maar ook teleurstellend

Sharon8 03 juni 2020
Na het plotselinge overlijden van haar man is Laura in diepe rouw, en gaat het ook financieel niet al te best.
Ze voelt zich echt gehoord wanneer de lokale gemeenschap haar en haar 17-jarige dochter Tilly hulp aanbiedt.
Laura en Tilly trekken in bij de lokale gemeenschap, of ook wel hun nieuwe "familie".
Maar ook hier is niets zoals het lijkt.

Ik heb dit boek gewonnen met een prijsvraag hier op Hebban, en in ruil daarvoor zou ik een recensie schrijven over dit boek.

Dit boek is een boek met zeer goede kanten, maar ook zeker wat minder goede kanten.
Het is een boek wat makkelijk weg leest, en wat ook moeilijk weg te leggen is.
Het blijft je van bladzijde één tot het einde bezig houden, en je wilt echt weten hoe het afloopt.
Helaas vielen sommige stukken me toch wel tegen. Sommige delen in het verhaal voelde voor mij als nutteloos, en paste voor mijn gevoel ook totaal niet bij het verhaal.
Ook was het op sommige fronten redelijk voorspelbaar, al was de afsluitende plottwist voor mij wel een verrassing en dus een positieve afsluiter van het verhaal.

Mijn favoriete personage was toch wel Laura.
Je voelt echt de liefde voor haar dochter Tilly, hoe tegenstrijdig Tilly ook is.
Ze wil haar tegen al het kwade in de wereld beschermen, maar dit is helaas niet altijd gelukt.
Het doorzettingsvermogen van Laura kon ik ook alleen maar waarderen, omdat ze er echt voor zorgde dat de onderste steen boven kwam.

Verder is de schrijfstijl van dit boek oke. Het boek heeft een fijne charme waardoor het fijn weg leest. Het is niet nagelbijtend spannend, maar je hoeft er ook niet al te veel bij na te denken. Zoals ik al eerder omschrijf in deze recensie zijn sommige delen in het boek echt overbodig, en hadden ze voor mijn gevoel beter vervangen kunnen worden voor delen die beter bij het verhaal zouden matchen.
Soms vond ik de schrijfstijl wel wat wazig, vooral bij de delen waar je keek vanuit het perspectief van Alex. Deze delen werden soms heel omslachtig omschreven.

Kortom: ik zou dit boek aanraden als je zin heb in een tussendoortje wat makkelijk weg te lezen is.
Het is een prima boek, met ook zeker de mooie kanten, maar als het net wat meer bij was geschaafd was het een top thriller geweest.

Meer recensies van Sharon8