De eindstrijd is begonnen!

Sharon8 06 oktober 2020
Sinds ik deel 1 heb gelezen ben ik al verliefd op deze serie. Ik baalde er oprecht ook van dat ik het laatste deel ging lezen, want dan waren alle verhalen van Ember, Riley, Garret en Dante echt afgelopen.
Ik vind deel 5 wel echt het beste deel van de hele serie. De eindstrijd is echt begonnen, en dit voel je ook door het hele boek heen.

De personages vond ik weer geweldig. Ik leefde echt vooral in het verhaal van Ember en Garret mee. Hun twee werelden zijn zo verschillend maar komen toch telkens een stukje meer bij elkaar.
Verder komen er natuurlijk redelijk wat personages in dit verhaal voor. Deze worden ook in dit boek weer goed beschreven, al is het verhaal natuurlijk wel vele malen beter te begrijpen als je ook de voorgaande delen hebt gelezen omdat je dan ook steeds meer te weten komt over de personages.
Als je deze boeken niet in chronologische volgorde leest krijg je misschien wel vraagtekens bij de beslissingen van sommige personages, en de voorafgaande boeken maken dit allemaal duidelijk.

Ook de schrijfstijl vond ik super. Julie Kagawa weet de spanning echt weer naar een hoger niveau te tillen in dit verhaal. Deze is al vanaf bladzijde één aanwezig, en mengt zich telkens goed met een stukje romantiek en humor.
Ik vond het stukje emotie ook heel erg goed in dit verhaal geschreven. Het is dan wel een fantasy verhaal, maar bij een bepaald moment (ik spoil niet) moest ik toch wel een traantje wegpinken.
Ook respect voor hoe zij dit boek heeft geschreven qua einde. Het lijkt me best lastig om voor deze geweldige serie een passend einde te schrijven. Gelukkig voelde het voor mij als een passend einde. Het was een positief voorspelbaar einde.

Ik zou dit boek zeker aanraden als je van fantasy verhalen houdt, in combinatie met een hoop spanning.
Hiervoor had ik nog nooit een fantasy boek gelezen, maar ik ben verkocht hoor!

Meer recensies van Sharon8