Een belangrijk onderwerp voor de doelgroep van dit boek

Sharon8 24 april 2020
Isabelle / Isi zit in een moeilijke tijd. Haar ouders gaan scheiden en haar vader gaat verhuizen. En dan niet een paar straten verderop maar notabene naar Tokio.
Isi is ontvreden over zichzelf en over haar uiterlijk. Daar moet wat aan gedaan worden. Na een paar video's van Nikki Tutorials en voor zo'n 600 euro aan nieuwe kleding en makeup is ze klaar voor haar nieuwe uiterlijk. Vol vertrouwen gaat ze naar school. Helaas loopt dit iets anders dan gepland;, maar dan is opeens daar haar nieuwe best friend Kim.
Kim heeft het uiterlijk van een topmodel en ze zal Isi wel eens even meehelpen om een populaire "instagirl" te worden. Helaas gaat dit niet vanzelf....

Ik vond het oprecht een goed en leerzaam boek voor de doelgroep die ik denk het meeste dit boek zullen lezen.
Instagram en andere social media spelen nu eenmaal een grote rol in het gros van de jeugd. Dit boek brengt de gevaren hiervan ook goed onder de aandacht. Er goed uit zien geeft je veel likes en populariteit, maar er is ook een andere kant van de medaille.
Ook brengt dit boek het thema vriendschappen goed onder de aandacht. In dit boek wordt het maar weer eens duidelijk dat niet altijd het knapste en populairste meisje met de coolste vrienden ook de beste vriendin voor jou kan zijn.

Verder had het boek een aangename schrijfstijl. Het is in mijn ogen goed te begrijpen voor de doelgroep die dit boek vooral zal gaan lezen. Wel vond ik de overgang van de oude Isi naar de "nieuwe" Isi erg snel, misschien zelfs te snel. De ene dag was ze nog Isi zoals haar vrienden haar kenden, en de andere dag was ze Isi de "Instagirl".
Toch was de verhaallijn wel spannend en goed opgebouwd en kon ik mezelf ook wel goed inleven in de personages, behalve in Kim. Niet omdat Kim slecht omschreven was maar ze is gewoon geen leuk persoon in het verhaal. Isi was toch wel mijn favoriete personage en waar ik me het ergste in inleefde. Ik vond de personages wel realistisch geschreven want dit kan ook voorkomen in het dagelijkse leven.

Ik vond het over het algemeen een prima boek om zo tussendoor te lezen. Het is niet een hoogstandje of het beste boek wat ik ooit gelezen heb, maar zeker tieners kunnen hier wijze lessen uit halen.

Meer recensies van Sharon8