Briefgeheim

De dood van haar moeder heeft Eveline hard geraakt. Moeizaam probeert ze op te krabbelen, maar ze wordt opnieuw gevloerd als ze kort na de begrafenis een brief van diezelfde overleden moeder ontvangt.

Haar moeder schrijft dat ze iets verschrikkelijks heeft gedaan. Als meer brieven met een soortgelijke inhoud volgen, ontstaat bij Eveline het idee dat deze ontboezemingen iets te maken hebben met de recente vermissing van het tienermeisje Alice.

Als de politie Eveline’s vermoedens niet serieus neemt, start ze haar eigen onderzoek naar haar moeders vreselijke geheim.

“En dat had ze allemaal voor niets gedaan. Alles was duizend keer erger geworden. Ze had het monster niet verslagen. Ze had het wakker gemaakt.” Alexander Colin

Moederskind van Alexander Colin is een spannende en knap uitgewerkte thriller met een (voor mij) onverwachte uitkomst.

Net als waarschijnlijk iedere thriller lezer, ben ik altijd het hele boek lang bezig om samen met de personages de puzzelstukjes te verzamelen, om te ontdekken hoe alles in elkaar steekt. Bij het lezen van Moederskind was dat zeker niet anders, en ik kan zeggen dat dit boek mijn favoriete uitkomst heeft, namelijk die waar ik echt helemaal naast zat. Alexander Colin heeft mij ook nu weer echt weten te verrassen met het hoe, wat, wie en waar van zijn verhaal.

Moederskind zit slim in elkaar en laat je vermoedens alle kanten op gaan. Hij legt de verwarring, het verdriet en de achterdocht van Eveline haarscherp vast, en ook de bezorgdheid van haar omgeving is op een manier beschreven die twijfels lijken te bevestigen, om ze vervolgens weer te ontkrachten. Dat de auteur er voor heeft gekozen om meerdere personages aan het woord te laten, maakt het verhaal niet alleen spannender, maar de uitkomst ook onvoorspelbaarder.

Alexander Colin vertelt zijn verhaal met vaart en suspense, terwijl hij toewerkt naar het punt waar alles op zijn plaats valt, en je je realiseert hoe goed hij je heeft weten te misleiden om je aan het einde te kunnen verrassen.

⭐️⭐️⭐️⭐️1/2

Instagram: sheila_hjv_inbooks