Vriendschap op afstand

sheila_hjv_inbooks 13 oktober 2019
In Papieren vliegtuigjes van Jim Helmore en Richard Jones zijn Mia en Ben beste vrienden. Ze spelen altijd samen. Ze varen, spelen met hun hondjes en doen nog heel veel andere dingen.

Het liefst van alles, maken Ben en Mia samen papieren vliegtuigjes. Ze gaan daarmee naar buiten, doen wedstrijdjes en dromen over hoe ver hun vliegtuigjes kunnen komen. Misschien kunnen ze ooit wel helemaal over het grote meer vliegen.

Dan krijgen Mia en Ben slecht nieuws. Ben gaat weg. Zijn ouders willen verhuizen. Ben en Mia zijn vreselijk verdrietig. Kunnen ze nog beste vrienden blijven, als ze zover uit elkaar gaan wonen?

Papieren vliegtuigjes van Jim Helmore en Richard Jones is een mooi groot boek. De harde kaft en de dikke bladzijden voelen stevig aan.

Het boek gaf mij een nostalgisch gevoel. Dit kwam vooral door het kleurgebruik in de tekeningen. Maar natuurlijk ook door de papieren vliegtuigjes. Wie heeft die niet gemaakt in zijn of haar jeugd.

Door de grote bladzijden is er veel ruimte voor de tekeningen, waarop dan ook veel te zien is. Ben en Mia zijn aansprekend getekend. Een leuk detail, vind ik, is dat Mia en Ben overal op de tekeningen vergezeld worden door hun hondjes.

Het verhaal van Mia en Ben is lief en leerzaam. Ze kunnen met weinig iets leuks maken en ze vinden een manier om hun vriendschap vast te houden wanneer Ben verhuisd is.

Papieren vliegtuigjes is leuk voor jonge kinderen. Om alleen of samen met hun ouders te lezen. Ik geef het 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks